Trivselsvurdering

Vi arbejder med Rambølls Hjernen og Hjertet ressource vurdering. Som et led i kommunens understøttelse af børn og unges trivsel, er ressource vurderingen en mulighed for at konkretisere og nuancere en eventuel bekymring, for et barns trivsel og udvikling. Ressource vurderingen kan give en bedre forståelse for:

• Tværfaglige møder
  • Til forberedelse af en sagsbehandlings metode
  • Til underretninger og visitationer til fx PPR, ressource korps eller lignende
  • Når der gennemføres en paragraf 50-undersøgelse

Kort om ressource vurdering:

Formål: At handle og konkretisere bekymringer for et barns udvikling og trivsel, samt at effektivisere og forbedre kommunale processer

Målrettet: Børn og unge i alderen 0-18 år

Udfyldes af: Fagpersonale som omgås barnet i hverdagen

Baggrund: Udviklet ud fra 2 af de 3 sider i ICS-trekanten, som pædagoger kan belyse og fremhæve

Vi udarbejder trivsels skemaer 2 gange om året. I april-maj og september-oktober.  Alle børn kommer til en trivsels samtale i efteråret. Om foråret er trivselsskemaet personalets eget redskab til videre forløb omkring dit barn.

Storegruppe personale udarbejder en overgangsbeskrivelse til skolen, I som forældre skal give samtykke til, og samtidigt udarbejde jeres forældredel. Skolen modtager herefter overgangs beskrivelsen.

Vi taler løbende om det enkelte barn i gruppen, al personale i afdelingen, så der kommer flere nuancer og større dynamik, når trivsels skemaet skal udarbejdes. Er der særlig grund til et ekstra møde i forbindelse med et nyt barn, en bekymring, vejledende møde med eksterne samarbejdspartnere, statusmøder eller har I som forældre brug for et ekstra møde, finder vi gerne tid til dette. Vi ser helst at vores møder ligger om fredagen udenfor vores store pædagogiske aktiviteter, eller tidlig morgen kl. 8.00.

Trivselsvurdering

Shape Created with Sketch.