Når du afleverer dit barn

Vi glæder os til dit barn starter hos os.

Hvis I har mulighed  for at få passet jeres barn lidt ude blandt venner eller familie, inden det starter, kan det være godt på vej til at lære et nyt miljø at kende, som din nye børnehave eller vuggestue. Hos os skal det være rart at komme og gå. Det gode børneliv sættes højt.

Øv dit barn i at kunne sige farvel hjemmefra. Fx når du skal ned at handle, lægger barnet i seng med mere. Husk ALTID at sige farvel til dit barn inden du går, og husk at det er helt normalt dit barn kan reagere. Vi vil altid ringe, hvis barnet græder længe og er utrøsteligt. Udnyt den viden og erfaring pædagogerne og medhjælperne har i huset, den kan være guld værd. Det er også vigtigt, at barnet får sin søvn, så det er frisk og veludhvilet i sine vågne timer.

Du skal huske frugtmadpakke, med brød, knækbrød, grønt, smoothie eller frugt m.m. Vi spiser 9.00 samt 14.00, både i vuggestuen og børnehaven. Der vil være samlinger på disse punkter, med sang, bog, sangleg, aktivitet, konfliktløsning eller andet. Frokosten sørger vores køkkenmand Dennis for, det betales over jeres eget hjemme budget.

Bruger dit barn ble, skal det både være i vuggestuen og børnehaven, at I medbringer. Når dit barn skal være ble fri, anbefaler vi, at I øver først derhjemme. Husk masser af skiftetøj, til når dit barn smider bleen i institutionen. Aftal det først med personalet, før I smider bleen, så de også er klar til dette, i stedet for at komme på dagen.

Vi anbefaler 3 ugers sommerferie med dit barn, og ellers hvis muligt en eventuel kort dag om ugen eller to. Dit barn "går lige så meget på arbejde" som du selv gør i sin vågne tid her i institutionen.

Husk tøj efter vejret og årstid, er du i tvivl, så spørg personalet. Husk en drikkedunk om sommeren, både i vuggestuen og børnehaven. Navn på. Tøjet dit barn har på i institutionen, må gerne være med navn. Gør det overskueligt for dit barn i garderoben, og delagtiggør dit barn i hvad der lægger af tøj i garderoben, dit barn kan få brug for. Husk det tøj dit barn har på i institutionen skal være til at bevæge sig i, og man skal kunne tåle tøjet kan komme hjem med eventuelle huller, tomatsovs,  maling eller være beskidt.