Hvem er vi

I Mælkevejen skal børnene have det godt, og børn der trives og udvikles. De skal møde omsorgsfulde og nærværende voksne, der er anderkendende og inkluderende i deres tilgang til barn og forældre. Vi arbejder med voksenstruktur, fastlagte aktiviteter der understøtter læreplanstemaerne,  så der er klare rammer for børnene hver dag, og hvad de voksne møder ind til. Vi arbejder ud fra læreplans temaerne, børneperspektivet og ikke mindst at være nysgerrig på barnets udspil og udvikling. VI skal som voksne kunne lege med børnene. Det er vigtigt, at personalet går hjem med en følelse af, hvad har jeg været stolt af i dag, i forhold til kerneopgaven.

Vi er lige pt. 3 vuggestuegrupper (1 storevuggestue gruppe fra 2,5 år-3år) og 2 børnehavegrupper i Mælkevejen

Vi er en 1 storegruppe i De 4 Årstider. Pr 1.4-31.3 er man som barn sidste år i De 4 årstider. Her målrettes al aktivitet de 5-6 årige, tager på større turer og al legetøj er målrettet deres alder.

Vi er i alt cirka 110 børn, fordelt på to matrikler. Cirka 15-28 børn i Storegruppen. Vi er cirka 28 medarbejdere, og løse vikarer. Vi sender en del medhjælpere på Pau og merit uddannelsen lige i øjeblikket. Vi har en køkkenmand Dennis, der varetager køkkenet.

De 2 institutioner ligger med cirka 500 meters afstand fra hinanden. Veksø er et dejligt skønt og landligt område, med Brønsmose, masser af legepladser, stisystemer, skolen tæt ved, grønne arealer og godt samarbejde med skole og rundt kirke. Vi besøger ofte hinanden ved lejlighed, og slår os sammen i sommerferien 29, 30 og 31 i Mælkevejen, så der er personale nok, til børnene i sommerferie perioden. Vi har traditioner året rundt som bedsteforældredag, Halloween, Påske, Fastelavn, Høstfest, teater, skovdage m.m.

Bedsteforældredag

Bedsteforældredag-nære relationer dyrkes