Mad og måltider

Vi får leveret mad fra Fru Hansens Kælder. Du kan som forældre ved login tjekke ugens madplaner, der løber over en 4 ugers plan. Der vil være mad efter årstiderne. Børnene vil både i vuggestuen og børnehaven få tilbudt kold og varm mad, såsom f.eks. rugbrød, pålæg, boller i karry, sommergrød, spaghetti med kødsovs, pita brød, burgere, frisk frugt og grøntsager. I vuggestuen spiser vi bløde og kogt frugt og grøntsager, når du kommer i børnehaven må du gerne få hård frugt, nødder og grønt.

Der vil være afstemning hvert andet år om Fru Hansens Kælder ordningen, du kan som forældre selv sætte dit præg på, ved flertal, om ordningen skal forsætte. Lige pt har vi en køkkenassistent Dennis, som varetager frokosten i børnehusene.

Som barn har du selv én madpakke med til 9´er og kl. 14´er frugtsamlingen i både vuggestuen og børnehaven. Her kan udvalget være f.eks. smoothies, grønt, frugt, brød, bolle, kiks, figenstænger, rugbrød, pasta m.m. Det er helt op til dig, hvad dit barn medbringer i madpakken, vi vil gerne guide og vejlede, hvis du har brug for dette.